facebookinstagram

Aardrijkskunde

Bij Aardrijkskunde of “Geografie” bestudeer je de planeet aarde en wat de mensen daar allemaal mee doen.

Klaverstraat Goudsbloemlaan

Bij Biologie op het Segbroek vinden we zelf dingen ervaren erg belangrijk.

Drama

Bij het vak Drama krijg je les in acteren.

Duits

In de tweede klas start je met het vak Duits en je krijgt les in de Duitse taal en cultuur.

Economie

Economie is een sociale wetenschap die de maatschappij als onderwerp van studie heeft.

Engels

Bij engels besteden we veel tijd aan de vaardigheden: spreken, luisteren, schrijven en lezen.

Filosofie

Filosofie wordt ook wel nadenken over het denken genoemd.

Frans

Op het Segbroek krijg je Frans al vanaf de brugklas en kun je ook in de bovenbouw van de mavo Frans kiezen

Geschiedenis

Een vak dat de mens inzicht geeft waar alles om ons heen vanuit het geschreven verleden vandaan komt.

Global Perspectives

Het doel van Global Perspectives is dat leerlingen een eigen mening gaan vormen met onderbouwing, maar ook vanuit verschillende perspectieven naar de wereld gaan kijken.

Klassieke talen

Op het gymnasium leer je het Griekse alfabet te lezen en te schrijven om vervolgens verhalen uit de Griekse oudheid te vertalen.

Kunst Beeldend

Bij het vak Beeldend zijn leerlingen bezig met beelden en de betekenis daarvan.

Lichamelijke Opvoeding

Bij Lichamelijke Opvoeding ligt het accent op bewegen, plezier beleven, (motorische) ontwikkeling en samenwerken.

Maatschappijleer

Maatschappijleer is het vak waarin vorm wordt gegeven aan de ontwikkeling van kritisch burgerschap bij leerlingen.

Muziek

Iedereen krijgt muziekles op het Segbroek College.

Natuurkunde

Bij natuurkunde leer je van alles over de techniek die je vaak, soms elke dag, gebruikt.

Nederlands

Bij nederlands werken we aan een stevige taalbasis waar leerlingen de rest van hun leven profijt van hebben.

Programmeren en Informatica

Bij programmeren en informatica maak je op het Segbroek zelf de website, programma’s en apps.

Scheikunde

Scheikunde is het vak dat gaat over de deeltjes waar alles uit opgebouwd is.

Techniek/O3

Bij het vak O3 en Technologie werken we aan opdrachten voor echte bedrijven.

Wiskunde

In het vak wiskunde in het eerste jaar wordt voortgegaan op de kennis van de basisschool en worden de vaardigheden voor rekenen, meetkunde, het werken met symbolen, basis statistiek en werken met…