KlaverstraatGoudsbloemlaan

Bij het vak Engels werken we in de onderbouw met de methode New Interface. Deze methode biedt verschillende boeken en toetsen voor Mavo, Havo en Vwo. Op het Vwo werken we bijvoorbeeld met een boek dat bijna helemaal in het Engels is, maar op alle niveaus beginnen we helemaal bij het begin, zodat iedereen mee kan komen, ook leerlingen die nog helemaal geen Engels hebben gehad.

We werken met papieren boeken en daarnaast hebben we ook nog digitale boeken waarin de leerlingen online werken. Verder besteden we veel tijd aan de vaardigheden: spreken, luisteren, schrijven en lezen. We proberen ook alle klassen in elke periode een boek te laten lezen. Dit doen we soms klassikaal en soms individueel. In de brugklas beginnen we met makkelijke boekjes die in de mediatheken op school geleend kunnen worden. In de bovenbouw is er op alle niveaus de mogelijkheid om een Cambridge certificaat te behalen.