Global Perspectives

Klaverstraat

Global Perspectives, bij de leerlingen beter bekend als GP, is een redelijk nieuw vak op het Segbroek College. Het doel van het vak is dat leerlingen een eigen mening gaan vormen met onderbouwing, maar ook vanuit verschillende perspectieven naar de wereld gaan kijken. Iedereen is anders, dus heeft iedereen ook een andere mening en een ander perspectief. De docenten GP geven ook Maatschappijleer, Aardrijkskunde en Geschiedenis, het is dus een erg divers vak!

Bij GP kijken we naar de actualiteiten en de grote problemen in de wereld. Dit doen we door samen te onderzoeken, te debatteren en te presenteren. De docenten helpen je stap voor stap met het onderzoek en zijn benieuwd naar de inzichten van de leerlingen en hun kijk op de wereld!