Zoek

Lichamelijke Opvoeding

KlaverstraatGoudsbloemlaan

Segbroek College is SPORT!

We hebben dan ook veel mogelijkheden. Zo hebben we vijf gymzalen, 2 klimmuren, tafeltennistafels, een grote fitnesszaal en maken we gebruik van het Stokroosveld waar we op twee velden kunnen softballen, een rugbyveld en een beachcourt waar we onder andere beachvolleyballen. Gym noemen we Lichamelijke Opvoeding, afgekort L.O.

In de brugklas krijg je twee lessen per week. Bij L.O. ligt het accent op bewegen, plezier beleven, (motorische) ontwikkeling en samenwerken. Er wordt niet alleen gekeken naar wat je kunt, maar ook naar je progressie (je vorderingen) en hoe je sociaal met anderen omgaat. Je kunt ook voor SportPlus kiezen; je krijgt dan 80 min extra L.O  per week.

We doen mee aan schoolsporttoernooien, organiseren de wintertriatlon (schaatsen, fietsen, hardlopen), hebben een schaatsteam en je kunt schoolzwemmen om je A, B of C diploma te halen! Je kunt zelfs "Fitness of boogschieten" in je rooster opnemen tijdens de flexuren! Tot slot kun je op alle niveaus LO als examenvak kiezen. Het cijfer dat je hiervoor haalt, komt op je mavo-, havo- of vwo-diploma te staan. Dit vak heet dan LO2 (mavo) of BSM (havo/vwo).

Vakkenpakket