Zoek

Maatschappijleer

KlaverstraatGoudsbloemlaan

Maatschappijleer is het vak waarin vorm wordt gegeven aan de ontwikkeling van kritisch burgerschap bij leerlingen. Aan de hand van de thema´s rechtsstaat, parlementaire democratie, verzorgingsstaat en pluriforme samenleving leren we onze leerlingen de basis die nodig is om goed en kritisch mee te kunnen doen aan onze samenleving. Onze leerlingen vormen zelf een mooie afspiegeling van de samenleving. Dat biedt de mogelijkheid om met elkaar in gesprek te gaan, elkaars achtergrond te leren kennen en met respect voor elkaar een eigen mening te leren formuleren.

Maatschappijleer is een verplicht eindexamenvak dat op alle niveaus in het voorexamenjaar gegeven wordt.  We bieden op het Segbroek College op mavo en havo ook de mogelijkheid aan om in een aantal profielen het keuzevak maatschappijwetenschappen en maatschappijkunde te kiezen.

Vakkenpakket