Schoolschaatsen voor de komende brugklassers

GoudsbloemlaanKlaverstraat

Uniek
Het Segbroek College is de enige middelbare school in Nederland die na schooltijd schaatstraining geeft aan kinderen, die het leuk vinden om te leren schaatsen. Beginners, gevorderden en vergevorderden krijgen van ervaren schaatstrainers les in techniek op Noren. Het vindt plaats op de Uithof en wel op vrijdagmiddag van 15.30 tot 16.30 uur. Iedereen doet mee aan de ploegachtervolgingswedstrijden. We zijn al 4 keer de beste schaatsschool van Nederland.
En
We doen ook nog : sponsorschaatsen, trainingsweekend, schaatsgala avond en we rijden allemaal in prachtige Segbroekschaatskleding. Wil je dit en nog veel meer beleven op het gebied van schaatsen ga je naar het Segbroek College.

Oproep om te komen schaatsen

Beste leerlingen

Als jullie na het zien van het schaatsfilmpje en het digitale bezoek aan onze schaatsstand geïnteresseerd zijn heb ik een leuk aanbod:
Jullie krijgen op 13 februari een gratis schaatsclinic op noren (type schaats) op de Uithof. Geef je uiterlijk op voor woensdag 10 februari door te mailen naar jp.tensen@planet.nl of te bellen (06/20401857) en geef daarbij je schoenmaat op als je geen schaatsen hebt (huur €4.50). Bij aanmelding ontvang je een digitale bevestiging.  We ontvangen je om 09.30 uur in de schaatstent op de Jaap Edenweg en de schaatsclinic duurt van 10.00 uur tot 11.15 uur. Wordt je komend jaar Segbroeker dan kun je in september lid worden van onze Segbroekschaatsploeg. Wie weet tot ziens.

Schaatsdocent Jan Pieter Tensen

Buitenschoolse activiteiten

Op het Segbroek kun je meedoen aan verschillende buitenschoolse activiteiten om ook op die manier de samenleving beter te leren kennen. Deze activiteiten zijn geconcentreerd in drie zogeheten activiteitenweken, waardoor de lesuitval in de overige onderwijsweken tot een minimum beperkt blijft. We streven ernaar om voor elk leerjaar per activiteitenweek iets bijzonders te organiseren. Om een paar voorbeelden te noemen:

• Bezoek aan Leiden en Amsterdam (met museumbezoek)
  • Kennismakingskamp (brugklas)
  • Reizen naar wereldsteden (mavo, havo en vwo)
  • Diverse projecten
Zweden bezoek